м. Львів, вул. Богдана Хмельницького, 219б
вул. Д.Вашингтона 7г (в'їзд в ТЦ Метро)

+38 (096) 493-93-93

Рекомендації при виборі зимових шин

Прихід зими для автомобілістів асоціюється не тільки морозом і снігом, а й з питанням, як підготувати свій автомобіль до настільки несприятливого часу року. Адже саме від обраних шин у майбутньому залежатиме, наскільки надійно автомобіль буде триматися на сніговій дорозі або під час ожеледиці. Природно, хтось скаже, а навіщо? Можна і на літніх шинах прокататися всю зиму. Але варто пам'ятати, що їзда в зимовий період з річним комплектом шин не тільки створює певні труднощі, але і високу небезпеку виникнення дорожньо-транспортної пригоди. Роблячи таким чином, Ви створюєте небезпеку для інших учасників руху, ризикуєте своїм автомобілем, і ризикуєте власним життям. Визначиться з вибором конкретної моделі дуже складно, оскільки кожен пропонований виробником продукт зовсім по-різному поводиться в різних дорожніх і кліматичних умовах. Тому більшість покупців, при виборі комплекту зимових шин, просто віддають перевагу більш популярним і вже зарекомендували себе на ринку маркам зимових шин, спираючись при цьому на власний багаторічний досвід водіння. Найбільш поширеним критерієм, який варто враховувати, прийнято вважати конкретні погодні умови, що переважають у тому чи іншому регіоні. Виходячи з цього, важко говорити, що одні шини краще за інших, але при цьому деякі рекомендації з вибору комплекту зимових шин все ж існують.

Нешипована (фрикційна) або шипована

Якщо ж робити вибір між шипованими або нешипованими типами покришок, то конкретного рішення досягти часом дуже важко. Адже з одного боку, здавалося б, шипи будуть гарантувати якісне зчеплення з дорогою, що для будь-якого автомобіліста завжди надзвичайно важливо, а з іншого боку, багато зимових покришок без шипів на ковзкій дорозі поводяться на порядок краще шипованих. Вся справа в тому, що наявність або відсутність шипів зовсім не є визначальним чинником, який свідчитиме про бездоганну поведінку автомобіля на дорозі. Не менш важливе значення має також і матеріал, з якого покришки виготовлені. Давайте ж спробуємо з'ясувати, яка гума краще в тих чи інших умовах.

Зимові шини без шипів

Під час пересування по глибокому снігу керованість транспортного засобу залежить не тільки від наявності шипів, але і від малюнка протектора. Найчастіше найбільшою ефективністю володіють покришки з великою кількістю шашечок прямокутної форми, які розташовані в шаховому порядку. Не менш важливу роль відіграє і глибина малюнка. Велика частина моделей має глибину протектора близько одного сантиметра. Також добре сприяє зчепленню з дорожнім полотном і наявність так званих ламелей (дрібних смужок) на протекторі покришок, оскільки за їх рахунок шини краще тримаються за дорогу, причому як шиповані, так і нешиповані. Якщо на дорогах сніг відсутній або протягом зими його дуже мало, то варто подумати про те, щоб придбати комплект нешипованних зимових покришок. Шиповані шини їм поступаюся в неефективності під час гальмування і розгону на асфальтовому покритті. Також їх використання в таких умовах буде сприяти погіршенню керованості автомобіля, оскільки наявність шипів значно зменшує розмір плями контакту дороги і колеса, що в свою чергу призводить до зниження коефіцієнту зчеплення. Варто згадати і про зайві шуми, які створюватимуть шиповані шини під час їзди по асфальту. Що варто враховувати вибираючи зимові покришки? Для поїздок по снігу краще використовувати гуму з направленим малюнком, оскільки він сприяє відведенню рідини з-під колеса. Сам малюнок дуже нагадує візерунок літніх дощових шин, де будова протектора нагадує ялинку.

Шиповані зимові покришки

Зчеплення зимових покришок і дороги збільшується при їзді по сильній ожеледиці або торованому снігу. Можна відразу купити шиповані шини, а можна купити звичайні покришки й потім їх прошипувати. Цілком очевидно, що поведінка автомобіля на дорозі, безпосередньо, залежить від кількості шипів на шині, при цьому дуже важливо, щоб розташовувалися вони хаотично, а не на одній лінії. У такому випадку значно скоротиться шлях гальмування та ймовірність пробуксовки. Але варто пам'ятати, що не всі типи шин підлягають шипуванню. Це питання слід з'ясовувати під час їх купівлі. Серед імпортних марок зимових шин дуже добре зарекомендували себе на слизьких дорогах покришки Nokian Hakkapeliitta. Вони мають одну особливість - їх перетин має квадратну форму, а не круглу, як у решти моделей. За рахунок цього значно поліпшується зчеплення з дорогою.

Загальні поради щодо вибору шин на зиму

Середній термін служби шин складає близько трьох-чотирьох років. Після чого вони стираються і, коли глибина протектора зменшується до чотирьох міліметрів, або менше, шини слід замінити. Дуже ефективними прийнято вважати шини, що мають асиметричний малюнок протектора. У таких моделях внутрішня частина відповідає за пересування по засніженому покриттю, а зовнішня - по асфальту. Головне при цьому правильно встановити шини, згідно з нанесеним маркуванням, яке на них зображено. Склад гуми у зимових шин вибирається так, щоб вони прилипали під час їзди по слизькому покриттю, тому для поїздок по ожеледі або сильному снігу краще підійдуть м'які шини. На асфальті такі зимові шини теж будуть досить ефективними, але зносяться при цьому дуже швидко. У такому випадку потрібна більш жорстка гума. Оскільки на дотик відчути різницю майже неможливо, то в даному випадку повинен допомогти продавець, запропонувавши щось конкретне, грунтуючись на відгуках покупців.

Як правильно вибрати розмір зимових шин?

Вибираючи зимові шини (як, втім, і літні) в питанні розмірів, варто прислухатися до рекомендацій автомобільних виробників. Можна звичайно придбати великі по ширині, але варто пам'ятати, що при цьому вага транспортного засобу буде розподілена так, що зчеплення шини і поверхні дорожнього полотна суттєво знизиться. Якщо немає можливості придбати відповідного розміру шини, то краще взяти модель трохи менших розмірів, але з більшою висотою профілю.

Зимові шини в експлуатації

Багато автомобілістів вважають за необхідне ставити зимовий комплект шин тільки після появи ожеледиці на дорогах або після того як випаде перший сніг. Такий підхід часто призводить до того, що на початку зими значно збільшується кількість аварій. Хоча за правилом рекомендується міняти літню гуму на зимову вже тоді, коли температура знижується до семи градусів. Крім того зимові покришки як з шипами, так і без, вимагають обережного і дбайливого відношення, поки не пройдуть обкатку в кілька сотень кілометрів. У цей період варто уникати різких гальмувань, а також акуратно входити в повороти і плавно розганятися, щоб покришки збереглися на довгий термін служби. Адже така їзда впливає на тривалість знаходження шипів в гумі. Багато водіїв цікавляться, чи припустимо ставити зимові шини тільки на провідні колеса, з метою заощадити. Зрозуміло, що такий крок суттєво вплине на поведінку автомобіля на дорозі, причому не в кращу сторону. В автомобілях із заднім приводом під час гальмування основна маса переноситься наперед, тому шипи на гумі задніх коліс принесуть мало користі. Такий автомобіль буде погано слухати кермо при входженні в повороти. Не позбавлені цих проблем і автомобілі з переднім приводом, де зимова гума встановлена ??тільки на ведучих колесах. При гальмуванні таких машин, або навіть просто під час скидання швидкості, задні колеса будуть йти юзом. Таким чином, якщо Ви вже й вирішили придбати зимові шини, то розумніше взяти повний комплект. Природно, що при спокійному темпі їзди різниця буде малопомітною. Але при виникненні несподіваних ситуацій (заметіль, різке гальмування) автомобіль буде набагато маневренішим і безпечним для Вас і оточуючих.