м. Львів, вул. Богдана Хмельницького, 219б
вул. Д.Вашингтона 7г (в'їзд в ТЦ Метро)

+38 (096) 493-93-93

Типи колісних дисків

Литі Колісні диски

Легко сплавні диски підрозділяються в залежності від технологічного процесу виготовлення на литі та ковані.Переважна більшість легко сплавних дисків (приблизно 95%) виготовляються методом лиття.

Плюси литих дисків.

Головна перевага цього методу полягає у високому коефіцієнті використання матеріалу, що знижує собівартість виробництва і є визначальним фактором при формуванні ціни. Легкість сплавів є основною їх перевагою, оскільки в цьому випадку знижується маса не підресорних частин автомобіля. Через це під час руху по нерівній дорозі на кузов впливають менші ударні навантаження, а отже, поліпшується така експлуатаційна властивість автомобіля, як плавність ходу. При цьому також покращуються умови роботи підвіски: пружні елементи сприймають менші навантаження, тим самим збільшується термін їх служби. Полегшені колеса швидше відновлюють контакт з поверхнею дороги при наїзді на перешкоду, що підвищує стійкість і керованість автомобіля на великих швидкостях. Зменшення маси колеса позитивно позначається на динаміці автомобіля, т. к. для розгону і гальмування менше інерційно колеса потрібно менше зусилля, що в кінцевому підсумку призводить до збільшення терміну служби двигуна, трансмісії і гальмівної системи, а також до зменшення витрат палива. В цілому , мала вага серйозна перевага литих алюмінієвих дисків, але не єдина. Істотним плюсом таких дисків також є їх приваблива зовнішність та різноманіття варіантів виконання. Деякі компанії представляють сьогодні на ринку більше 100 дизайнів литих дисків для будь-якого типу автомобілів.

Мінуси литих дисків

Істотним недоліком є отримання виливки, метал яка має вільно ненаправлену кристалічну структуру, що знижує міцність диска. Тому для збереження міцності диска товщину його стінок доводиться збільшувати.

Ковані Колісні диски

Другим методом виробництва легко сплавних дисків є кування, або, як кажуть фахівці, гаряча об'ємна штампування. Тому і ковані диски часто називають штампованими.

Плюси кованих дисків:
При куванні досягається міцність вище, ніж при литті, оскільки відбувається подрібнення зерен, їх деформація та витягування в потрібному напрямку - в результаті структура металу стає волокнистою. За рахунок цього можливе зменшення товщини стінок кованого диска приблизно на 20% у порівнянні з литим. Висока міцність матеріалу дисків забезпечує їм хороші вагові характеристики: маса кованого диска на 30-50% менше маси сталевого і на 20-30% аналогічного литого. Завдяки високій пластичності такий диск не руйнується після сильного удару, а деформується на подобу сталевого. Штамповані магнієві диски володіють гарною корозійною стійкістю, а алюмінієві і зовсім можна використовувати без лакофарбового покриття. В цілому, ковані диски увібрали в себе всі переваги литих і сталевих штампованих побратимів, при цьому позбувшись їх недоліків.

Мінуси кованих дисків:
Істотним недоліком є дуже низький коефіцієнт використання матеріалу, який складає 30-40%, що значно збільшує вартість виробу.

Збірні Колісні диски

В окрему групу можна віднести, так звані, збірні диски. Зазвичай вони збираються з двох або трьох частин за допомогою кріпильних болтів. Причому краще, коли для цих цілей використовуються не сталеві болти, а титанові (інакше не уникнути виникнення корозійних процесів). Складові частини такого диска, як правило, виготовляються за різними технологіями (як варіант: обід - кований, безпосередньо диск - литий). Такий підхід додатково дозволяє зменшити вагу диска, а також збільшити його ремонтопридатність. Вага диска R18 складає близько 4-6кг, тоді як звичайний литий диск важить близько 10-12 кг. При цьому, хочемо звернути увагу, міцність збережена. Технологія міститься у великому секреті. Успіху у виробництві таких дисків домоглися італійці.

Мінус: Дорого.